verjaardag (2/2) - Reisverslag uit Kings Cross, Verenigd Koninkrijk van Mira Groot - WaarBenJij.nu verjaardag (2/2) - Reisverslag uit Kings Cross, Verenigd Koninkrijk van Mira Groot - WaarBenJij.nu

verjaardag (2/2)

Door: mira

Blijf op de hoogte en volg Mira

12 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kings Cross

Nou dat was een lange fiets rit!!!

Dus we waren in een club in Londen en Anja en Julia (oke ik ook een beetje) waren moe tegen 2en, dus wilden we een hostel zoeken om wat te slapen. Door miscommunicatie hadden we namelijk geen plek om te slapen..... En de volgende ochtend moest Anja al weer werken.
Alleen de hostels waren superduur, dus uiteindelijk hebben we de nacht een beetje rondgezworven in Londen. In de 24/7 openzijnde macdonalds, maar daar mochten we helaas niet 'per ongeluk' in slaap vallen. Toen rond 4 een nachtbus genomen naar Bromley, vlak bij Londen. Dat duurde een uur, dat was wel lekker, konden we een beetje half slapen in een warme bus! Het was namelijk erg koud buiten :c.
Om 5 uur kwamen Anja en ik (Julia was met een andere bus gegaan, die woont dichter bij Londen) in een verlaten Bromley South aan. Na een beetje de winkelstraat doorgelopen te hebben zagen we een macdonalds, die tot onze verbazing, maar waar we erg blij mee waren, om 5uur openging. Daar een warme chocomel gedronken en een beetje warm kunnen zitten.
Om 6.23 ging de eerst trein naar West Malling, waar we heen moesten. Dus na een uur konden we gelukkig de trein nemen. Daar hebben we heerlijk 40minuten kunnen slapen. (we hadden een wekker gezet, zodat we niet zouden doorslapen, wat erg verleidelijk was).
Eenmaal op het station nam ik afscheid van Anja, zij is na 10 minuten lopen thuis. Ik moest nog een half uur wachten op de bus naar Kings Hil... EN IK MOEST NODIG PLASSEN!! POEHH. En de wc was nog niet open op het station (waarom niet, het is 7uur!!!)
Ik heb nog nooit me zo lang moeten inhouden.
Gelukkig was de bus er optijd en rende ik naar binnen.

Toen ik het huis binnenstapte was het inmiddels bijna 8 uur, de kinderen waren dus al op. Het was heel lief, ze hadden tekeningen voor mn verjaardag gemaakt met lieve dingen erop. Maar na deze nacht wilde ik graag een douche nemen en mn bed in. Dus dat deed ik.

Na 3 uurtjes slaap werd ik wakker, ik voelde me nog moeier dan daarvoor.. Maarja, het was mn verjaardag :D
Toen nog even met mn ouders en Kevin geskypt, ze hadden een kaart en een bedeltje voor mn ketting opgestuurd! Ik had het vrijdag al gekregen, maar ik wist me in te houden met openmaken tot toen. Heel lief.
's Middags zijn we gaan lunchen in een leuke restaurantje in Kings Hill. HEt is hier de gewoonte ( of dat de engelse zijn, of de Zuid Afrikanen moete ik nog maar eens vragen) om een hoofdgerecht zegmaar als lunch te nemen. Ik zat op de 'sandwich card' te kijken, terwijl mn hostparents op de normale avondeet-kaart keken. Zij namen een steak en tortilla's. Oke, dan neem ik wel een hamburger... :D
Toen we thuis waren met zn alle een filmpje gekeken en JAquelene had een cake gebakken. Heerlijk!! HEt hoorde een red velvet cake te zijn, maar hij was niet zo rood... hahah, de cacoa overheerste, maar hij was super lekker!! Vanmiddag het laatste stukje gegeten :)
Savonds was het plan om nog een drankje te doen met Anja, maar het kwam ons allebei wel goed uit om dat een andere keer te doen... Nog even met Jelle geskypt :))
Van Zoe ook een superlief cadeautje gehad! <3

Zondag dus een heerlijke fietstocht gemaakt. Kayla ging op dr eigen fiets en was erg dapper! Wel een keer lelijk gevallen op het eind, maar ze was erg moe van het fietsen. Zij en Taylor sliepen als roosjes in de auto ;)

Maandag heb ik tortilla's voor ze gemaakt. Was heerlijk! De kinderen aten niet mee, die eten vaak om 5 uur al.
En gister de kookcursus weer gedaan. Mn bus was een half uur te laat... MAar gelukkig niet al te laat aangekomen bij de cursus. We maakten sweet and sour pork en springrolls (soort loempia). Het was beide erg lekker en 's avonds aten we dat met de parents.
Smiddags had ik ook een afspraak met een language school. Om te kijken in welke klas ik zou komen. Ze waren erg tevreden over mn speaking and listening, maar writing zou wel moeilijk worden (door mn schrijven wilden ze me eerst in een lagere klas zetten, maar ik denk dat het dan een beetje te easy zou zijn..). Dus eind april kan ik beginnen!!!

Vandaag heb ik een nieuwe au pair ontmoet, ze woont in East Peckham, een klein dorpje niet ver hier vandaan. We hebben ontmoet via een facebook site voor au pairs in Kent en het was erg gezellig! Ze woont op een boerderij en moet ook zorgen voor het paard, de kippen enzo. Ik ben jaloers!! dat lijkt me heerlijk :)) dus misschien kan ik ook een keer met dr paardrijden! Ze heeft iig gezegd dat we ook een keer op de quad kunnen :DD.
Verder wat schoonmaken, opruimen en de was gedaan vandaag. Fijn dagje zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mira

Hai! Ik zit voor een half jaar in Engeland om te werken als au pair! En hier kan je lezen hoe ik het heb :))

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6160

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Au pair in Engeland

Landen bezocht: